NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven, gaat per 12 december 2013 de activiteiten op de advertentiemarkt concentreren op onderzoek. De naam Cebuco, waaronder ook de promotionele activiteiten vielen, verdwijnt na 78 jaar. Lees meer >
De nieuwe bereikcijfers van Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarktcommunicatie 2013-II (NOA 2013-II) zijn vanaf 8 december 2013 beschikbaar voor adverteerders, media- en reclamebureaus en mediaexploitanten. De publicatie gaat over de periode najaar 2012 en voorjaar 2013. Het NOA brengt het mediagedrag van de Nederlandse beroepsbevolking in kaart. Lees meer >
De Joint Industry Committees (JIC’s) hebben besloten te gaan samenwonen om zo de samenwerking te intensiveren en optimaliseren. Het gaat om de Stichting KijkOnderzoek (SKO), Stichting Nationaal LuisterOnderzoek (NLO), Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en het Instituut voor Media Auditing (HOI). Lees meer >
Meer dan 185.000 registraties voor digitaal nieuws. De dagbladen van Wegener Media bieden hun abonnees digitale extra’s. Het nieuwsabonnement omvat naast de krant nu ook onbeperkt toegang tot al het digitale nieuws: de E-paper (online & tablet apps), iPad- en smartphone nieuws apps. Lees meer >
GerichtOnline is een nieuwe advertentiedienst die het voor kleinere ondernemers (MKB/ZZP) mogelijk maakt om simpel en gericht te adverteren binnen het online netwerk van TMG. Lees meer >
Tijdens het jaarlijkse INMA (International Newsmedia Marketing Association) Congres is een verslag gemaakt van de meest inspirerende, succesvolle en innoverende ontwikkelingen op Lees meer >
Mobile is een zeer kansrijk segment voor nieuwsproducten, echter de meeste partijen zijn wat afwachtend en op zoek naar kansrijke projecten. In de Baltische staten hebben nieuwsbedrijven een game-technologie gebruikt om speelse advertentievormen te ontwikkelen. De Scandinavi Lees meer >
Dat online 'nieuws'video veel potentie heeft, is wel duidelijk. Scandinavische pioniers laten zien hoe je dat aanpakt. Inmiddels kijken in Scandinavi Lees meer >
Scandinavische nieuwsbedrijven zijn volop aan het innoveren. Schibsted heeft een betaalsysteem ge Lees meer >
De domeinen waar kansen liggen, beperken zich niet alleen tot online. Veel bedrijven en organisaties hebben problemen om grip te krijgen op het mediagedrag van consumenten. Nieuwsmerken kunnen zich hier profileren als partner. Lees meer >
Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred hebben de Volkskrant Creative Press Challenge 2013 gewonnen. Philippe Remarque, hoofdredacteur de Volkskrant, maakte bekend op de 24 uur van de Reclame. De jury koos deze schets als het beste idee, omdat het zo puur en simpel is en krachtig gebruik maakt van het medium dagblad. Lees meer >
De nieuwsmedia bereiken op elk moment van de dag miljoenen Nederlanders. Nieuws is er immers 24 uur per dag, 7 dagen per week. Lees meer >
Beste bezoeker,
Welkom op de site van Cebuco.
Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.
Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.
Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.